۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
تعداد بازدید: ۱۴۹۳۸۷۵
کاویان، فعال بازار سرمایه گفت: اگر دولت سیاست‌های خود را تغییر ندهد، شرایط کنونی تداوم دارد.
کد خبر: ۳۶۵۰۳

 بانک مرکزی با افزایش نرخ بهره باعث شد شرکت‌ها در تامین سرمایه با مشکل روبه‌رو شوند!

عوامل ریزش 19هزار واحدی بورس/ وقتی تمامی مسائل جمع می‌شود و تهدید جنگ با اسرائیل بالاسر بازار است طبیعی است که بازار می‌ریزید و طلا و دلار رشد می‌کند!

رکورد تورم و رشد دلار در زمان آقای رئیسی/وضعیت اقتصادی حتی در دوره جنگ اینقدر بی‌ثبات نبود!

امیر کاویان، فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به دلایل ریزش 19هزار واحدی بورس طی امروز اشاره و مطرح کرد: علت ریزش بورس به دلیل اجرای سیاست‌های غلط در اقتصاد کشور است. یک نمونه از این سیاست‌ها افزایش نرخ بهره با توجه به اوراقی بود که بانک مرکزی منتشر کرد و فکر می‌کرد که با این کار می‌تواند جلوی تورم یا افزایش نرخ ارز را بگیرد که عملا نه تنها نتوانست جلوی این موضوع را بگیرد بلکه باعث شد شرکت‌هایی که نیاز به تامین سرمایه دارند با مشکل روبه‌رو شوند.

بیشتر بخوانید: حداقل انتظاری که از دولت برای وضعیت بورس سال ۱۴۰۳ می‌رود/۱۴۰۲سال خوبی برای بازار سرمایه نبود!

عوامل ریزش 19هزار واحدی بورس/ وقتی تمامی مسائل جمع می‌شود و تهدید جنگ با اسرائیل بالاسر بازار است طبیعی است که بازار می‌ریزید و طلا و دلار رشد می‌کند!

اصرار دولت بر قیمت‌گذاری دستوری و رانت دادن به آن

مسائل ریزش بورس بسیار زیاد است، تمامی مسائل همانند یک فنر جمع شده و دارد رها می‌شود اگر فقط یک دلیل وجود داشت قابل حل بود اما وقتی تمامی مسائل جمع می‌شود و در کنار آن یک تهدید همانند تهدید جنگ با اسراییل بالاسر بازار است طبیعی است که بازار می‌ریزید و طلا و دلار رشد می‌کند.

کاویان ادامه داد: یک مورد دیگر اینکه در شرایطی که در بازارها شاهد رکود هستیم و هر کسب و کاری به نقدینگی زیاد نیاز دارد، دولت دارد رو کسب و کارها فشار می‌آورد و مالیات زیادی را می‌گیرد به همین دلیل بسیاری از این کسب و کارها نمی‌توانند ادامه دهند و بنگاه دارها دچار مشکل می‌شوند. نکته بعدی اینکه همچنان دولت بر قیمت‌گذاری دستوری و رانت دادن به آن اصرار دارد. در حال حاضر دلار در سامانه نیما حدود ۴۰ هزار تومان و بازار حدود ۶۵ هزار تومان است و این موضوع به زیان بنگاه و سهامدارش است، این موارد سیاست‌های غلطی است که دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: شرایط فرسایشی بازار ادامه دارد/ نمی‌توانیم از روند برگشت به روال قبل بازار سرمایه صحبت کنیم

وی خاطرنشان کرد: مسائل ریزش بورس بسیار زیاد است، تمامی مسائل همانند یک فنر جمع شده و دارد رها می‌شود اگر فقط یک دلیل وجود داشت قابل حل بود اما وقتی تمامی مسائل جمع می‌شود و در کنار آن یک تهدید همانند تهدید جنگ با اسراییل بالاسر بازار است طبیعی است که بازار می‌ریزید و طلا و دلار رشد می‌کند، چون مردم می روند به سمت دارایی‌هایی که سریعا نقد شود.

رکورد تورم و رشد دلار در زمانی آقای رئیسی شکست!

عوامل ریزش 19هزار واحدی بورس/ وقتی تمامی مسائل جمع می‌شود و تهدید جنگ با اسرائیل بالاسر بازار است طبیعی است که بازار می‌ریزید و طلا و دلار رشد می‌کند!

این فعال بازار سرمایه به عنوان صحبت پایانی خود گفت: اگر دولت سیاست‌های خود را تغییر ندهد، شرایط کنونی تداوم دارد البته که شرایط بورس در ۱۴۰۲ هم خوب نبود چون دولت از ابتدای کار خود هر سیاستی که گذاشته است، غلط بوده است و هرکس هم گفته غلط است نه تنها تغییری نداده بلکه تشدید هم کرده است. در کل در دوره اول آقای رئیسی می‌توانیم رکورد تورم و رشد دلار و ارز را در دوره اول روسای جمهوری کشور بشکونیم به دلیل آنکه یادمان نیست در هیچ دوره‌ای وضعیت اقتصادی همانند این دوره بی‌ثبات باشد، حتی در دوره جنگ!

برچسب ها: بورس بازار سرمایه امیر کاویان دولت بانک مرکزى افزایش نرخ بهره شرکت‌ها تامین سرمایه دولت آقای رئیسی دوره جنگ ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار