۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید: ۱۵۹۱۰۰
یک کارشناس شهری گفت: با توجه به اینکه جمعیت افزایش پیدا کرده، متاسفانه حمل و نقل عمومی نه تنها کیفیتش بالا نرفته بلکه توسعه هم پیدا نکرده است به همین دلایل مردم ترجیح می‌دهند از خودرو شخصی استفاده کنند. تعداد حمل و نقل عمومی پاسخگوی ازدیاد جمعیت نیست.
کد خبر: ۳۵۰۷۴

ترافیک تهران؛ معضلی تمام‌نشدنی/ حمل و نقل عمومی پاسخگوی جمعیت مردم نیست

نصف عمرمان در ترافیک تهران می‌سوزد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدرضا لاهیجی، کارشناس شهری در گفتگو با خبرنگار خطوط با اشاره به معضل ترافیک پایتخت مطرح کرد: ترافیک تهران معضلی تمام نشدنی است. دلیل اصلی ترافیک، تراکم است. متاسفانه دچار تراکم بیش از حد هستیم. طبق آمار حدود چهار و نیم میلیون ماشین و هفت و نیم میلیون موتورسیکلت در شهر وجود دارد، پایتخت تحمل چنین حجمی را ندارد. شهر با این حجم از وسایل نقلیه قفل می‌شود، ظرفیت مناسبی که تهران می‌تواند تحمل کند یک سوم این ظرفیت است.

جمعیت بسیار بالا، مشکلات بیشتر و راه حل‌ها هر روز پیچیده‌تر می شود!

به جز افزایش تعداد وسایل نقلیه، در شهرهایمان مدام در حال ساخت و ساز و افزایش مراکز مسکونی، اداری و تولیدی هستیم که این موضوع هم درامر ترافیک نقش بسیاری دارد. متاسفانه نصف عمرمان در ترافیک تهران می‌سوزد. 

ترافیک تهران؛ معضلی تمام‌نشدنی/ حمل و نقل عمومی پاسخگوی جمعیت مردم نیست

متاسفانه با تراکمی که هر روز در حال افزایش است، هیچ وقت شهر خلوتی نخواهیم دید. جمعیت بسیار بالاست و مشکلات هر روز بیشتر و راه حل‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود. باید مردم و سازمان‌های دولتی همکاری کنند و فرهنگ مناسبی را در این راستا به وجود بیاورند.

راه حل این نیست که معابر خودرویی را افزایش دهیم. در کشورهای دیگر معابر خودرویی را افزایش نداده‌اند یا اتوبان نساخته‌اند. این کشورها به قدری پیاده‌روهای خود را توسعه داده‌اند که مردم تمایل به آن نشان می‌دهند از طرفی دیگر چنین کشورهایی به قدری حمل و نقل عمومی‌شان را توسعه دادند که برای مسافرهایشان تمامی مسیرها در دسترس است. باید مشکلات را شناسایی کنیم و راه حل‌های آن را در اختیار مسئولین بگذاریم تا اجرا کنند.

ترافیک هیچ موقع به نقطه ایده‌آل صفر نخواهد رسید

راه حل درست معکوس این موضوع است، یعنی عدم تراکم، باید فکر کنیم که چطور تراکم شهری را کاهش دهیم. متاسفانه با توجه به اینکه جمعیت افزایش پیدا کرده، حمل و نقل عمومی نه تنها کیفیتش بالا نرفته بلکه توسعه هم پیدا نکرده است به همین دلایل مردم ترجیح می‌دهند از خودرو شخصی استفاده کنند. تعداد حمل و نقل عمومی پاسخگوی ازدیاد جمعیت نیست.

ترافیک تهران؛ معضلی تمام‌نشدنی/ حمل و نقل عمومی پاسخگوی جمعیت مردم نیست

ترافیک هیچ موقع به نقطه ایده‌آل صفر نخواهد رسید. با این تراکمی که هر روز در حال افزایش است، هیچ وقت شهر خلوتی نخواهیم دید. جمعیت بسیار بالاست و مشکلات هر روز بیشتر و راه حل‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود. باید مردم و سازمان‌های دولتی همکاری کنند و فرهنگ مناسبی را در این راستا به وجود بیاورند.

برچسب ها: ترافیک حمل و نقل عمومی رشد جمعیت تراکم شهری تهران مردم ماشین آلات موتور سیکلت آمار
ارسال نظر
آخرین اخبار