۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
تعداد بازدید: ۴۱۰۳۵۵
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از آغاز سفرهای استانی برای شناسایی ظرفیت ها و مشکلات فعالان موسیقی استان ها و شهرهای مختلف کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۶

شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات فعالان موسیقی استان‌ها/ اراک مقصد اول است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های جدید دفتر موسیقی توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در دوره مدیریت فعلی دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نظر گرفته شده، قرار است به منظور شناسایی هرچه بیشتر آسیب ها، مشکلات و ظرفیت‌های بالقوه موسیقی استان‌ها مجموعه سفرهایی را داشته باشیم که در مقصد اول این ماموریت‌ها، استان مرکزی انتخاب شد.

وی افزود: در ماموریت چند روزه‌ای که به استان مرکزی داشتم، فرصتی پیش آمد تا با فعالان و هنرمندان عرصه موسیقی استان دیداری داشته باشم. در این دیدار با که با حضور تعدادی از هنرمندان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و مدیریت انجمن موسیقی شعبه اراک انجام شد موضوع برگزاری جشنواره استانی موسیقی فجر در استان مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، این در حالی است که موضوع مهم بررسی صدور مجوز کنسرت ها در اصفهان، نحوه حمایت های دولت از موسیقی ایرانی و گروه های فعال این حوزه و شناسایی ظرفیت های عمرانی اراک برای برگزاری کنسرت و اجراهای مرتبط با حوزه موسیقی از دیگر مباحثی بود که مطرح شد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت های خود گفت: از دیگر نکاتی که برای ما بسیار ارزشمند است حضور موثر و چشمگیر هنرمندان موسیقی استان مرکزی برای فعالیت های موسیقایی است که پیرو این موضوع اخیرا ارکستر فیلارمونیک اراک کار خود را آغاز کرده و خوشبختانه این فعالیت ها می تواند مورد تمرکز بیشتری قرار گیرد.

سمیعی ادامه داد: حمایت بیشتر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از برگزاری جشنواره های استانی فجر با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت توجه به موسیقی جدی در اراک، بازدید از تالار پروین اعتصامی به عنوان یکی از مهم ترین سالن های برگزاری کنسرت در استان مرکزی، بازدید از هنرستان هنرهای زیبای اراک، همچنین بازدید از تازه ترین مرحله عمرانی سالن چند منظوره ای که در اراک مشغول ساخت است و بحث و تبادل نظر برای بررسی برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان اراک از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر یک روزه به آن پرداخته شد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در استان مرکزی گونه های موسیقایی ارزشمندی را داریم من تلاش کردم تا اطلاعات بیشتری از نحوه فعالیت هنرمندان این عرصه دریافت کنم تا بتوانیم نسبت به حمایت های لازم در این زمینه به واسطه انجمن موسیقی ایران اقداماتی را انجام دهیم. این در حالی است که بازدید از چند آموزشگاه فعال موسیقی در اراک بخش دیگری از برنامه استانی بنده در استان اراک را تشکیل می داد که امیدوارم با چنین رویکردی بتوانیم به نتایج موثرتر و مثبت‌تری در حوزه فعالیت های موسیقایی استان برسیم./ مهر

برچسب ها: موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار