۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
تعداد بازدید: ۲۵۱۷۷۳
نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خطوط تشریح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل گرانی خانه هم در خرید و هم در اجاره، کاهش ساخت و ساز در سال‌های اخیر بوده است.
کد خبر: ۲۸۹

اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط در خصوص ساخت 1 میلیون واحد مسکونی در سال  توسط دولت گفت: قیمت مسکن طی چند سال گذشته روند صعودی داشت.  با توجه به اولویت های کشور این موضوع یکی از اصلی ترین مشکلات در جامعه به حساب می آید که باید اقدامی اساسی برای مهار آن انجام می‌شد. در همین راستا مجلس یازدهم از ابتدای کار خود تلاش کرد تا ثباتی در بازار مسکن ایجاد و به همین دلیل بررسی طرح جهش تولید مسکن را جدی تر پیگیری کرد تا در نهایت به قانون تبدیل شد.

 

قانون جهش تولید مسکن و مشوق های سازندگان

 

حسین زهی با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن مشوق هایی را برای سازندگان در راستای تحقق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده مسکن دارد به همین دلیل به این موضوع نیز در قانون جهش تولید پرداخته ایم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس  شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از راه های کاهش قیمت مسکن ارائه مصالح ساختمانی با قیمت مناسب به سازندگان است، با توجه به اینکه تولید سیمان و فولاد حدود دو برابر نیاز داخلی است، اولویت باید تامین نیاز داخل باشد بعد صادرات، بر همین اساس این موضوع را نیز در قانون جهش تولید آورده ایم.

 

اجاره مسکن برای جوانان به رویا تبدیل شده!

حسین زهی افزود: یکی دیگر از دلایل  گرانی  هم در خرید و هم در اجاره خانه کاهش ساخت و ساز مسکن در سال‌های اخیر بوده که متاسفانه این امر سبب بروز مشکلات اجتماعی زیادی در جامعه شده و حتی اجاره مسکن برای جوانان به رویا تبدیل شده بود.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: طی سال های اخیر به دلیل فعالیت دلالان و سودجویان، قیمت مصالح ساختمانی به شدت بالا رفته بود که البته کاهش یکباره قیمت مصالح ساختمانی موجب کاهش قیمت کاذب مسکن می‌شود که در این زمینه باید وزارت  صمت و اقتصاد طبق قانون جهش تولید مسکن عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار