۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
تعداد بازدید: ۴۱۴۰۱۱
بدیعی، روزنامه‌نگار قدیمی گفت: برگرداندن آزادی رسانه وظیفه بزرگی است که بر دوش خود روزنامه‌نگاران، کارشناسان و استادان دانشگاه که در ارتباط با این موضوع هستند، می‌باشد.
کد خبر: ۳۶۵۴۱

تمام مدیران مسئول باید به دنبال آزادی مطبوعات باشند/چرا باید خبر واقعی را بی بی سی نشان دهد؟روزنامه

 لایحه جدیدی در خصوص قانون مطبوعات نوشته و در مجلس جدید تصویب شود

مینو بدیعی، روزنامه‌نگار قدیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات بیان کرد: تلاش‌هایی که روزنامه‌نگاران بنام در ایران نزدیک به ۲۰۰ سال پیش برای برقراری آزادی مطبوعات انجام دادند در زمان کنونی متاسفانه به کمترین حد خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: رسانه ملی عزم خود را جزم کرده تا فضای مجازی را جدی مورد توجه قرار دهد!/ شاخص‌های ارزیابی عملکرد؟

قانون مطبوعات عامل ایجاد سانسورها

آزدی مطبوعات جلوی شایعه و انتشار اخبار نادرست را می‌گیرد همچنین این موضوع برای بالا بردن سطح افکار عمومی بسیار مهم است.

بدیعی ادامه داد: برگرداندن آزادی رسانه وظیفه بزرگی است که بر دوش خود روزنامه‌نگاران، کارشناسان و استادان دانشگاه می‌باشد که در ارتباط با این موضوع هستند. متاسفانه قانون مطبوعات عامل ایجاد سانسورهای زیاد و از بین بردن آزادی بیان است، باید از طریق نمایندگان مجلس واقعی و کسانی که درد مردم را دارند و همراهی کارشناسان ارتباطات، لایحه جدیدی در خصوص قانون مطبوعات نوشته شود که در حقیقت وضعیت آزادی بیان در آن مشخص شود و مجدد چنین لایحه‌ای در مجلس تصویب شود و آن را به مرحله اجرایی برسانند. باید تمام مدیران مسئول به دنبال آزادی مطبوعات باشند.

بیشتر بخوانید:  سوژه‌های انتخابی «خطوط» منطبق بر واقعیت‌های مهم جامعه است/رسانه‌ها صدای ملت هستند و باید تقویت شوند!

روزنامه

وزارت ارشاد نباید نقش سانسورچی را بازی کند یا هیئت نظارت بر مطبوعات مثلا هر موقع که مشکلی پیش می‌آید فورا شکایت می‌کنند و می‌برند در دادگاه بررسی کنند، اینکه روزنامه‌نگار و مدیر مسئول را محاکمه می‌کنند درست نیست، این مسائل مانع  آزادی مطبوعات است.

وی گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات نباید هر موقع که مشکلی پیش می‌آید فورا شکایت کنند و ببرند در دادگاه بررسی کنند، اینکه روزنامه‌نگار و مدیر مسئول را محاکمه می‌کنند درست نیست، این مسائل مانع  آزادی مطبوعات است. وظیفه وزارت ارشاد یک نقش نظارتی است، در کل باید وزارت ارشاد جایگاه خود را در این عرصه پیدا کند. به نظر بنده قانون مطبوعات باید تغییر کند، تمامی قانون در نبایدها است.

چرا باید یک خبر واقعی را بی بی سی به ما نشان دهد؟

روزنامه‌نگار قدیمی خاطرنشان کرد: هم اکنون افراد دیگر به شبکه‌های اجتماعی پناه برده‌اند و اعتمادی به رسانه‌ها ندارند؛ چرا باید یک خبر واقعی را بی بی سی به ما نشان دهد؟ اگر فورا خبرنگاران دستگیر نشوند، شأن و منزلت رسانه‌های داخلی بالا می‌رود و مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

بدیعی در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر کمترین جایگاهی را برای نشریه روزنامه و پایگاه‌های خبری قائل هستند و این باعث می‌شود که شایعه‌پردازی قوت گیرد و صحت و سقم یک خبر مشخص نباشد. آزادی مطبوعات جلوی شایعه و انتشار اخبار نادرست را می‌گیرد همچنین این موضوع برای بالا بردن سطح افکار عمومی بسیار مهم است.

برچسب ها: وزارت ارشاد مینو بدیعی مجلس لایحه آزادی مطبوعات مدیران مسئول محاکمه روزنامه‌نگار
ارسال نظر
آخرین اخبار