۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: ۴۲۰۸۷۷
داستان‌پور، کارشناس مذهبی گفت: درسی که باید سرلوحه زندگی انسان امروزی باشد جمع بین عقلانیت و معنویت و جمع بین علم و دین است، این تعارضی که برخی‌ها فکر می‌کنند باهم سازگاری ندارند.
کد خبر: ۳۶۵۴۴

توحید مفضل امام صادق یک دوره آناتومی بدن مربوط به روح و روان انسان است که سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان افسردگی بزرگ‌ترین ابرتهدید دنیا می‌خواند!

شروع یک اتفاق در اندیشه و تفکر شیعه/ بیانات امام جعفر صادق (ع) را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم

آموزه‌های بسیار عمیق حوزه روانشناختی مکتب اهل بیت به خصوص امام جعفر صادق (ع) را باید سر لوحه زندگی قرار دهیم

محمد داستان‌پور، کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) مطرح کرد: دورانی که امام جعفر صادق(ع) زندگی می‌کردند نقاط اصلی سه گانه تاریخ شیعه است، یعنی تا قبل از حضرت، ائمه شیعه و خود شیعه به شدت در شرایطی بودند که خیلی نمی‌توانستند اندیشه‌هایشان را علنی کنند عمدتا در خفا و تهدیدهای مختلف قرار داشتند.

شروع یک اتفاق در اندیشه و تفکر شیعه

در زمان امام صادق(ع) بستر بازتر شد و زمان این امام شروع یک اتفاق در اندیشه و تفکر شیعه بود که بسیار دستاوردهای خوبی به دست آمد.

داستان‌پور ادامه داد: در زمان امام صادق(ع) بستر بازتر شد و زمان این امام شروع یک اتفاق در اندیشه و تفکر شیعه بود که دستاوردهای خوبی به دست آمد یعنی یک تحول علمی در مسیر حرکتی تمدن شیعه به وجود آمد. 

جمع بین عقل و معنویت و علم و دین یکی از پیام‌های مهم امام بود 

شروع یک اتفاق در اندیشه و تفکر شیعه/ بیانات امام جعفر صادق (ع) را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم

وی افزود: درسی که باید سر لوحه زندگی انسان امروزه باشد جمع بین عقلانیت و معنویت و جمع بین علم و دین است، این تعارضی که برخی‌ها فکر می‌کنند باهم سازگار ندارند. امام جعفر صادق (ع) نشان دادند که بین عقلانیت و معنویت و بین علم و دین، یک عهد اخوتی بسته شده است، فقط ما باید بتوانیم نگاه درست و تعبیری درست از آموزه‌های دینی داشته باشیم و تعریف دقیق، آگاهانه و عالمانه از ظرفیت‌های عقل و روش‌های عقلانی داشته باشیم. 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: جمع بین عقل و معنویت و علم و دین شاید یکی از پیام‌های مهمی است که بسیار به روز می‌باشد. در دنیای امروزی که برخی‌ها فکر می‌کنند اگر علم است، دین مرده و اگر دین است، علم مرده، اصلا چنین چیزی نیست. 

این مسائل را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم

داستان‌پور در پایان گفت: یکی از آموزه‌هایی که از خود امام جعفر صادق(ع) برای ما به یادگار مانده توحید مفضل است. وقتی توحید مفضل را می‌خوانیم یک دوره آناتومی بدن انسان را با یک ظرفیت بسیار عمیق‌تر تشریح کرده به خصوص حوزه‌هایی که مربوط به روح و روان انسان می‌شود. نزدیک به ده سال است سازمان بهداشت جهانی بزرگ‌ترین ابر تهدید دنیا را دارد بحث افسردگی می‌خواند، ما آموزه‌های بسیار عمیقی در حوزه روانشناختی و مسائل مرتبط با روح از مکتب اهل بیت به خصوص از بیانات امام جعفر صادق(ع) داریم که باید این مسائل را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.

برچسب ها: شهادت امام جعفر صادق(ع) محمد داستان پور شیعه تعارضی عقلانیت معنویت آناتومی بدن بزرگترین دین علم افسردگی
ارسال نظر
آخرین اخبار