۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
تعداد بازدید: ۴۳۸۳۰۶
اصلانی، دبیر کانون شورای اسلامی کار استان البرز گفت: آیا در رابطه با ناترازی مالی صندوق‌ها کارگران و کارفرماها نقشی دارند در حالی که صندوق سازمان تامین اجتماعی یک صندوق غیردولتی عمومی است و ۹۸ درصد سهام برای کارگر و کارفرما است.
کد خبر: ۳۶۵۴۹

قانون افزایش سن بازنشستگی با کدام عرف جامعه جور در می‌آید؟/  قرارداد یک کارگر ۳۰ سال کار و ۵۰ سال سن است

نمایندگان مجلس تا صاحب صندلی می‌شوند۱۸۰درجه تغییر روش می‌دهند/دولت قانونی نوشته که نه کارگر راضی است نه کارفرما!

علی اصلانی، دبیر کانون شورای اسلامی کار استان البرز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص افزایش سن بازنشستگی مطرح کرد: واقعیت امر این است که یکی از دلایلی که قانون افزایش سن بازنشستگی را گذاشتند، به عنوان ناترازی مالی صندوق سازمان تامین اجتماعی است یعنی این‌ها می‌گویند که ما نگران آینده صندوق‌ها هستیم و به همین دلیل آمدند یک همچین پیشنهاد و قانون یک طرفه‌ای و بدون اینکه نظر شرکای اجتماعی را بگیرند نوشتند که هم شرعا هم عرفا و هم قانونا این قانون واقعا یک طرفه است و ظلمی برای یک جامعه بزرگ به نام جامعه کارگری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تغییر حق مسکن کارگران را دولت در دستور کار قرار دهد/امنیت شغلی، معیشت و تامین اجتماعی ۳مطالبه اصلی جامعه کارگری است

بهانه مسئولان ناترازی مالی است

اگر واقعا نگران ورشکستگی صندوق هستید لااقل تاریخ اجرای این قانون را از سالی که می‌خواهید انجام دهید بگذارید تا کارگری که وارد صندوق تامین اجتماعی می‌شود از همان ابتدا متوجه شود  باید ۳۳ سال کار کند.

اصلانی گفت: سوال ما این است آیا در رابطه با ناترازی مالی صندوق‌ها کارگران و کارفرماها نقشی دارند در حالی که صندوق سازمان تامین اجتماعی یک صندوق غیردولتی عمومی است و ۹۸ درصد سهام برای کارگر و کارفرما است. در کل در این مورد بهانه افراد ناترازی مالی است. می‌گویند اگر سن بازنشستگی را افزایش ندهیم احتمال اینکه صندوق تامین اجتماعی در آینده نتواند حقوق پرداخت کند افزایش می‌یابد و در این خصوص نگرانیم. ما در وضعیت کنونی هم نگران صندوق هستیم چرا که ورودی و خروجی‌ها به هیچ عنوان باهم نمی‌خواند البته کارگر و کارفرما هیچ تقصیری در خصوص ناترازی ندارند.

بیشتر بخوانید: افزایش سن بازنشستگی قابل هضم نیست!/باید منتظر تایید شورای نگهبان باشیم

وی افزود: وزیر کار قانونی را آورده که تمامی شرط‌ها در قراردادها برداشته شده یعنی کارگر هیچ سهمی ندارد. در قرارداد ۳۰ سال کار با ۵۰ سال سن مساوی با بازنشستگی بود حالا یک نفر سومی به عنوان دولت وارد شده و همچین قانونی نوشته که نه کارگر راضی است نه کارفرما و می‌گوید من تشخیص می‌دهم که شما ۲ الی ۵ سال دیگر اضافه بمانید. به چه دلیل باید بمانند؟ قرارداد یک کارگر ۳۰ سال کار و ۵۰ سال سن است، چنین روندی با کدام عرف جامعه جور در می‌آید؟ اگر واقعا نگران ورشکستگی صندوق هستید لااقل تاریخ اجرای این قانون را از آن سالی که می‌خواهید انجام دهید بگذارید تا کارگری که وارد صندوق تامین اجتماعی می‌شود از همان ابتدا متوجه شود که باید ۳۳ سال کار کند نه اینکه کارگر ۱۵ تا ۳۰ سال کار کند سپس یک قانون جدید بگذارید و بگویید شما باید از این بعد ۳ تا ۵ سال اضافه بمانید. 

قانون افزایش سن بازنشستگی با کدام عرف جامعه جور در می‌آید؟/  قرارداد یک کارگر ۳۰ سال کار و ۵۰ سال سن است

بدهی ۷۰۰هزار میلیارد تومانی دولت‌ها به تامین اجتماعی!

 نمایندگان مجلس جدید هم قبل از اینکه رای بیاورند شعارهای خوبی می‌دهند، اما زمانی که صندلی صاحب شوند ۱۸۰ درجه تغییر روش می‌دهند.

دبیر کانون شورای اسلامی کار استان البرز بیان کرد: متاسفانه بدهی دولت‌های مختلف به تامین اجتماعی بالای ۷۰۰هزار میلیارد تومان رسیده آیا این باعث ناترازی مالی صندوق است یا کارگری که می‌خواهد سر وقت و طبق قرارداد خود بازنشسته شود؟ امیدوارهستیم نمایندگان جدیدی که در اصلاح این قانون حرف‌هایی زده‌اند، شعار نباشد. احساس ما این است که چون انتخابات است و به خاطر رای جمع کردن است همچین حرف‌هایی گفته می‌شود. در مورد دستمزد هم نمایندگان حرف‌های زیادی زدند، فریاد می‌زدند که حقوق کارگر باید به اندازه تورم شود. آقای دلیگانی، نماینده اصفهان قبل از عید گفته بود که به هیچ عنوان دستمزد اعلامی کارگران در سال جدید را قبول نداریم و پس از عید وزیر را در صحن علنی می‌آوریم و بابت این که قانون را رعایت نکرده با آن برخورد می‌کنیم. چنین اتفاقاتی افتاد؟؟؟ نمایندگان مجلس جدید هم قبل از اینکه رای بیاورند شعارهای خوبی می‌دهند اما زمانی که صندلی صاحب شوند ۱۸۰ درجه تغییر روش می‌دهند.

اصلانی در پایان گفت: در کل امیدواریم با تشکیل مجلس جدید اتفاقات خوبی رخ دهد و نظر شرکای اجتماعی را در این قانون در نظر بگیرند.

برچسب ها: افزایش سن بازنشستگی علی اصلانی نمایندگان مجلس سن بازنشستگی بدهی دولت کارگر کارگر و کارفرما صندوق بازنشستگی
ارسال نظر
آخرین اخبار