۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
تعداد بازدید: ۴۷۱۱۲۲
شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: اگر ما امداد و نجات را سه ضلع یک مثلث ببینیم ضلع اول نیرو‌های تخصصی، ضلع دوم آموزش نیرو‌ها و ضلع سوم تجهیزات هستند.
کد خبر: ۳۶۵۵۲

شعبانی

بروزرسانی تجهیزات امداد و نجات نیاز به اعتبارات خاص دارد

وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز جهانی هلال احمر، مطرح کرد: در شهرستان اهواز به دلیل شرایط خاص موقعیت جغرافیایی دارد، اگر به هر دلیل بارندگی بیشتر شود بخش‌هایی از شهرستان اهواز و برخی از مناطق آب گرفتی رخ می‌دهد و مردم دچار مشکلاتی می‌شوند به همین دلیل جمعیت هلال احمر همانند تمامی حوادث دیگر اولین ارگانی است که در سر صحنه حضور پیدا می‌کند.

شعبانی گفت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ در دو الی سه مرحله با این مشکل مواجه شدیم که همکاران ما به صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کردند و برادران و خواهران هر کمکی به غیر از کمک امداد و نجات خدمات مختلفی ارائه کردند، تقریبا بیش از ۵۵ تیم امدادی ما در اهواز در طی این چند مرحله به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند. در کل  وظیفه ما در هلال احمر کاهش مخاطرات حادثه است.

یک اصل اساسی در امداد و نجات/ بیش از ۸ پایگاه امداد و نجات را در سطح استان به بهره‌برداری رساندیم

در جمعیت هلال احمر در خصوص ضلع اول و دوره‌های تخصصی در شرایط مطلوبی هستیم اما در خصوص تجهیزات به دلیل آنکه تجهیزات تخصصی، گران‌قیمت و کمیاب هستند و مشابه داخلی ندارند، تهیه‌شان به سختی است و بروزرسانی این تجهیزات نیاز به اعتبارات خاص دارد. 

یک اصل اساسی در امداد و نجات

وی افزود: نیازهای جمعیت هلال احمر همانند تجهیزات تخصصی که در حوزه امداد و نجات استفاده می‌شود یک اصل اساسی در امداد و نجات است. اگر ما امداد و نجات را سه ضلع ببینیم: ضلع اول نیروهای تخصصی، ضلع دوم آموزش نیروها و ضلع سوم تجهیزات هستند. در جمعیت هلال احمر در خصوص ضلع اول و دوره‌های تخصصی در شرایط مطلوبی هستیم اما در خصوص تجهیزات به دلیل آنکه تجهیزات تخصصی، گران‌قیمت و کمیاب هستند و مشابه داخلی ندارند، تهیه‌شان به سختی است و بروزرسانی این تجهیزات نیاز به اعتبارات خاص دارد. 

دستگاه‌های اجرایی یاری کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی طی امسال توانستیم بیش از ۸ پایگاه امداد و نجات را در سطح استان به بهره‌برداری برسانیم. در حوزه‌های عمرانی و راه‌اندازی نیازهای اولیه پروژه‌های عمرانی هلال احمر مشکل خاصی نداریم اما می‌طلبد که در خصوص خرید تجهیزات و خودروهای امدادی که گران‌قیمت هستند، عزیزانمان در دولت و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بتوانند ما را یاری کنند تا بتوانیم ارایه خدمات بهتر و به روزتری داشته باشیم.

برچسب ها: عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر دولت دستگاه های اجرایی وحید شعبانی اولین حوادث اعتبارات تجهیزات صنعتی جمعیت هلال احمر
ارسال نظر
آخرین اخبار