۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید: ۴۱۹۱۵۸
اصنافی، کارشناس فضای مجازی گفت: فیلترینگ یک سیاست دو سر باخت صد درصد ضرر است بنابراین هیچ آدم عاقلی نباید چنین روندی را ادامه دهد.
کد خبر: ۳۶۵۵۴

فیلترینگ یک سیاست دو سر باخت 100درصد ضرر/ نوسانات کیفیت دسترسی به اینترنت دیگر دارد آزاردهنده می‌شود

 وزیر مجری تصمیمات است/ هیچ آدم عاقلی نباید چنین روندی را ادامه دهد مگر اینکه برایش منفعت داشته باشد

محمد اصنافی، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های مجازی اشاره و مطرح کرد: هم اکنون وضعیت پایداری شبکه‌ها را طوری می‌بینیم که خیلی خوب نیست. متاسفانه افرادی که کسب و کارشان در این حوزه است، آسیب بسیاری دیده‌اند، نوسانات کیفیت دسترسی به اینترنت دیگر دارد آزاردهنده می‌شود. واقعیتی که وجود دارد این است که مسئولین فعلی می‌گویند مقصر مسئولین قبلی هستند و مسئولین قبلی هم می‌گویند مقصر مسئولین فعلی هستند. متاسفانه در خصوص کیفیت دسترسی به اینترنت با شرایط افت مواجه هستیم و این یک چیز مشهودی است.

فیلتر یا نبودن شبکه از دسترس وزیر ارتباطات خارج است بنابراین به نظر بنده وزیر مجری تصمیماتی است که در قوه قضاییه می‌شود و در پی آن شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند.

وزارت ارتباطات مجری سیاست‌ها 

بیشتر بخوانید: ارتباطات برخط با مشکلات زیادی مواجه شده/مردم به چه علت باید اسیر بی‌کفایتی مسئولین شوند؟/مسئله توسط هیئت وزیران رسیدگی شود!

اصنافی گفت: بنده قبول ندارم که وزارت ارتباطات مسئولیت این حوزه را دارد، وزارت ارتباطات فقط مجری سیاست‌ها است. فیلتر یا نبودن شبکه از دسترس وزیر ارتباطات خارج است بنابراین به نظر بنده وزیر مجری تصمیماتی است که در قوه قضاییه می‌شود و در پی آن شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای تعرفه‌ها فکری نکنیم از جریان عقب خواهیم ماند/دانش‌بنیان‌ترین اقتصاد کشور "اقتصاد دیجیتال"است

فیلترینگ یک سیاست دو سر باخت 100درصد ضرر/ نوسانات کیفیت دسترسی به اینترنت دیگر دارد آزاردهنده می‌شود

فیلترینگ یک سیاست دو سر باخت 100درصد ضرر است بنابراین هیچ آدم عاقلی نباید چنین روندی را ادامه دهد مگر اینکه ادامه دادن این سیاست اشتباه و دو سر باخت که به همه دارد ضرر وارد می‌کند برای برخی مسئولین منفعت داشته باشد.

اثرات فیلترینگ شبکه‌های مجازی

کارشناس فضای مجازی در ادامه به اثرات فیلترینگ شبکه‌های مجازی اشاره و مطرح کرد: در مجموع فیلترینگ شبکه‌های مجازی یک سیاست خسارت باری است که به مردم هزینه‌های زیادی در باب خرید وی پی ان (vpn) تحمیل می‌کند، امنیت اطلاعات مردم را دارد به خطر می‌اندازد، باعث نارضایتی مردم می‌شود و همچنین اینکه سیاست‌های حاکمیتی محقق نخواهد شد یعنی فیلترینگ یک سیاست دو سر باخت 100درصد ضرر است بنابراین هیچ آدم عاقلی نباید چنین روندی را ادامه دهد مگر اینکه ادامه دادن این سیاست اشتباه و دو سر باخت که به همه دارد ضرر وارد می‌کند برای برخی مسئولین منفعت داشته باشد.

برچسب ها: شبکه های اجتماعی فیلترینگ اینترنت محمد اصنافی وزارت ارتباطات VPN وزیر سیاست مردم فیلترینگ هزینه‌های
ارسال نظر
آخرین اخبار