۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۲۲۵۱۳۷
یک مدرس دانشگاه و متخصص امور برنامه و بودجه کشور طی نامه خطاب به وزیر ورزش خواستار ایجاد جایگاه تشریفات ورزشکاران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.
کد خبر: ۶۲۹۴

لزوم ایجاد جایگاه تشریفات ورزشکاران در فرودگاه امام/ مراسم بدرقه تیم‌ها از مراسم استقبال، غریبانه‌تر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و متخصص امور برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای نامه سرگشاده به وزیر محترم ورزش و جوانان خواستار ایجاد جایگاه تشریفات ورزشکاران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد که در ادامه آن را می‌خوانید:

نامه‌ای نامه سرگشاده به وزیر محترم ورزش و جوانان

لزوم ایجاد جایگاه تشریفات ورزشکاران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و متخصص امور برنامه و بودجه کشور 

سالانه هزاران نفر از ورزشکاران و قهرمانان ما در قالب کاروان ورزشی و تیم‌های ملی به مسابقات بین المللی و خارجی اعزام و به لطف خدا عناوین و رتبه ها و مدال‌های رنگارنگ و ارزشمندی را کسب و دریافت می‌نمایند. اما متاسفانه در هنگام برگشت به ایران عزیزمان جایگاه آبرومندانه و مناسبی جهت مراسم  استقبال و تشریفات ویژه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی در محل فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) وجود ندارد که واقعا لازم است وزیر محترم ورزش و جوانان در راستای عزتمندی و احترام به ورزشکاران و خانواده های شان و هم چنین انجام مسئولیت اجتماعی مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ترتیبی اتخاذ نمایند که مکان مناسب و آبرومندانه ای در این خصوص ایجاد گردد. در حال حاضر تیم‌ها و قهرمانان ورزشی ما بعد از گیت بازرسی مدارک وارد پله برقی شده و به سمت سالن خروجی پروازهای ورودی حرکت می‌کنند. استقبال کنندگان فدراسیون‌ها یک یا چند بنر بر روی دیوارهای شیشه ای اطراف به طرز بسیار نامناسبی چسب کاری و نصب کرده و تعدادی دسته گل بدست نیز از ورزشکاران استقبال می‌کنند در حالی که خانواده ورزشکاران که مخاطبان  اصلی آیین استقبال هستند در آنسوی درها و پنجره ها چشم براه و دلتنگ و در حال لحظه شماری هستند. این در حالی است که حجم زیاد وسایل و چمدان ها و حضور هم زمان سایر مسافران پرواز آنچنان شلوغی و بی نظمی ایجاد می‌کند که دل مرغان آسمان را به جهت این سبک فاجعه آمیز استقبال کباب می‌کند. منطقی و عقلایی و درخواست حداقلی آن است که فضایی مناسب با سکوهای مناسب فیلم برداری و عکس گروهی و خانوادگی با تزئینات و نورپردازی زیبا و شاد و مناسب و سیستم صوتی لازم و کافی که امکان حضور همزمان خانواده ورزشکاران بصورت محترمانه فراهم باشد ایجاد گردد. قطعا این امر علاوه بر ایجاد وحدت رویه در امر استقبال از قهرمانان و تیم‌های ورزشی؛ موجب نظم و انضباط و همکاری و هماهنگی و هم افزایی بیشتر افراد و گروه ها و فدراسیون‌ها و رضایت مندی خانواده ها شده و چهره زیباتری از مدیریت و مهمان نوازی و فرهنگ والای ایرانی ها را به نمایش خواهد گذاشت. البته مراسم بدرقه تیم‌ها به مراتب از مراسم استقبال غریبانه تر؛ مظلومانه تر و دارای اشکالات فراوان تر است. 

آنچه که امروز در این زمینه در فرودگاه موصوف جریان دارد نه در شأن یک فرودگاه بزرگ بین المللی است و نه در شأن قهرمانان ایران سربلند و پرافتخار. 
امید است وزیر محترم ورزش و جوانان با تعامل و پیگیری لازمه در اسرع وقت به این خواسته واجب و ضروری جامه عمل بپوشانند.

سه‌ شنبه یازده اردیبهشت 1403
حسن خسروی.

برچسب ها: تیم ملی مراسم بدرقه حسن خسروی وزیر ورزش و جوانان فرودگاه امام خمینی (ره)
ارسال نظر
آخرین اخبار