۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۶۵۸۲۸۶
بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هنوز یک ماه از شعار رهبر برای سال جدید نگذشته که متاسفانه یک سری قوانین دست و پاگیر و غیرکارشناسی برای حوزه صنعت طلا و جواهر کشور و اصناف تصویب می‌شود‌.
کد خبر: ۳۶۵۴۵

علت اعتراضات کاسبان طلا/ واحدها امنیت صنفی خود را نسبت به ادامه کار از دست داده‌اند

مگر تمامی ارگان‌ها و اصناف ثبت سرمایه می‌کنند؟/ واحدهای فاقد پروانه را جمع‌آوری کنید سپس به کاسبان فشار بیاورید

بخش اول

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح علت اعتراض برخی کاسبان طلا پرداخت و مطرح کرد: پیرامون هفته گذشته تا کنون یک شرایط بحرانی در صنعت طلا و جواهر کشور رخ داده است. از دی ماه سال گذشته واکنش همکاران ما نسبت به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت پدید آمد و از ابتدای سال هم نامه‌های ارسالی از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به همکاران صنفی ما ارسال شد که از ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ این قانون لازم الاجراست: تبصره ۴ ماده ۱۸ از سامانه جامع تجارت. 

قوانین دست و پاگیر برای حوزه صنعت طلا

قرار بر این شد که دو سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و سامانه جامع تجارت به یک سامانه تبدیل شوند که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته، صحبت‌هایی شده و کار عملیاتی نشده است.

بذرافشان ادامه داد: این مسئله یک سری واکنش به وجود آورد بعد از گذشت سه ماه علی رغم پیگیری‌هایی که اتحادیه تهران و اتحادیه‌های شاخص سراسر کشور داشتند و جلسات متعددی در ارگان‌های ذیربط داشتیم، قرار بر این شد که دو سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و سامانه جامع تجارت به یک سامانه تبدیل شوند که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته، صحبت‌هایی شده و کار عملیاتی نشده است. همکاران ما نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و در هفته گذشته اعتراض خود را نسبت به این موضوع که پس از گذشت سه ماه هنوز هیچ تغییری و هیچ اصلاحی رخ نداده، نشان دادند.

وی به شعار مقام معظم رهبری اشاره و مطرح کرد: هنوز یک ماه از شعار رهبر برای سال جدید نگذشته که متاسفانه یک سری قوانین دست و پاگیر و غیرکارشناسی برای حوزه صنعت طلا و جواهر کشور و اصناف تصویب می‌شود و بدون اطلاع‌رسانی و بدون اینکه بسترهای آموزش مهیا باشد عجولانه می‌خواهند اجرا شود.

شرایطی بحرانی در کشور!

علت اعتراضات کاسبان طلا/ واحدها امنیت صنفی خود را نسبت به ادامه کار از دست داده‌اند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: مشکل اصلی و اعتراض اصلی که صنعت طلا و اصناف ما دارند ثبت سرمایه اولیه است و می‌گویند چرا باید سرمایه‌ای که به ما رسیده را در معرض آن سامانه و امنیت آن سامانه قرار بدهیم؟ مگر تمامی ارگان‌ها ثبت سرمایه می‌کنند؟ چرا اول نمی‌آیید فضا‌های دلالی را جمع کنید؟

مسئولین در ابتدا یک سری مسائل و مشکلات را به صورت کارشناسی به حداقل برسانند بعد بیایند یک سری قوانین دست و پاگیر و غیر کارشناسی به حوزه صنعت طلا و جواهر کشور تحمیل کنند.

 

 

لزوم توجه مسئولین به شعار سال

علت اعتراضات کاسبان طلا/ واحدها امنیت صنفی خود را نسبت به ادامه کار از دست داده‌اند

شعار مقام معظم رهبری برای سال جدید می‌گوید جهش تولید با مشارکت مردم. مشارکت مردم همین حوزه اصناف است که اصناف کشور می‌توانند به صورت تخصصی در حوزه‌های خودشان و همچنین صنعت طلا و جواهر در حوزه خودش کارگروه تخصصی تشکیل دهد که ما آمادگی این موضوع را داریم. 

بذرافشان گفت: مسئولین ذی‌ربط یک مقدار بسترهای اطمینان خاطر، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی را نسبت به اصناف و حوزه صنعت طلا راه‌اندازی کنند. شعار مقام معظم رهبری برای سال جدید می‌گوید جهش تولید با مشارکت مردم. مشارکت مردم همین حوزه اصناف است که اصناف کشور می‌توانند به صورت تخصصی در حوزه‌های خودشان و همچنین صنعت طلا و جواهر در حوزه خودش کارگروه تخصصی تشکیل دهد که ما آمادگی این موضوع را داریم. 

بخش دوم و مشروح گفتگوی رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان با خطوط  روزهای آتی منتشر خواهد شد.

برچسب ها: نادر بذرافشان طلا مسئولین سرمایه بازار طلا اعتراضات امنیت طلافروشان تولید توزیع سامانه ثبت تجارت شرایط بحرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار