۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۶۰۱۵۹۰
بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طلافروشان به دلیل پایین آمدن قیمت طلا اقدام به فروش نمی‌کنند، اصلا چنین چیزی نبوده و درست نیست. اعتراضات در رابطه با کاهش قیمت طلا را به شدت تکذیب می‌کنیم.
کد خبر: ۳۶۵۴۸

نمایندگان مجلس پس از ۱۲ سال متوجه شدند طلا نباید ارزش افزوده داشته باشد اما واحدهای تولیدی و صنعتی ما۳۰ تا ۴۰ درصد دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شدند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، طی هفته پپیش با اعتراض برخی کاسبان طلا روبه‌بودیم که حواشی زیادی را به دنبال داشت به همین دلیل خبرنگار خطوط به سراغ بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران رفت تا از علت و چرایی این ماجرا باخبر شود. بذرافشان در قسمت اول صحبت‌های خود علت اعتراض طلافروشان را عدم ادغام سامانه تجارت و سامانه مودیان خواند که به شدت از این مسئله ناراضی بودند. حالا در ادامه این گزارش بخش دوم صحبت‌های بذرافشان، رئیس اتحادیه را می‌توانید بخوانید همچنین قبل از آن لینک بخش اول خدمتتان قرار می‌گیرد:

شرایط بحرانی در صنعت طلا و جواهر رخ داده/۷۰هزار واحد صنفی در سراسر کشور از چرخه تولید تا توزیع امنیت صنفی خود را از دست داده‌اند!

بذرافشان در ادامه صحبت‌های خود با خبرنگار خطوط به مبحث ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: صنعت طلا یک تجربه تلخ ارزش افزوده را در سال ۸۹ داشته و پس از گذشت ۱۲ سال نمایندگان مجلس متقاعد شدند که صنعت طلا نباید ارزش افزوده داشته باشد، اما ناگفته نماند که این امر باعث شد واحدهای تولیدی و صنعتی ما حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شوند، بسیاری افراد از این حوزه خارج شدند و در اسنپ و پیک موتوری شروع به فعالیت کردند.

دو سامانه «مودیان و پایانه‌های فروشگاهی» و «جامع تجارت» قرار بود به یک سامانه تبدیل شوند ولی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و عملیاتی نشده است. همکاران ما نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و در هفته گذشته اعتراض خود را نسبت به این موضوع که پس از گذشت سه ماه هنوز هیچ تغییری و هیچ اصلاحی رخ نداده، نشان دادند.

مهم‌ترین اعتراضات کاسبان طلا

علی رغم اینکه در رسانه‌ها اعلام کردند طلافروشان به دلیل پایین آمدن قیمت طلا اقدام به فروش نمی‌کنند، اصلا چنین چیزی نبوده و درست نیست. اعتراضات در رابطه با کاهش قیمت طلا را به شدت تکذیب می‌کنیم. ما بسیار هم از کاهش قیمت طلا و ارز استقبال می‌کنیم چرا که اینگونه مردم بهتر مبادلات خود را انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه در ادامه به مهم‌ترین اعتراضات کاسبان طلا طی چند روز گذشته اشاره و مطرح کرد: مهم‌ترین اعتراضی که طی چند روز گذشته علی رغم اینکه در یک سری رسانه‌ها اعلام کردند مشکلات مالیاتی ما حاد نیست و پیگیری و توافقات با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم و مشکلات دارد رفع می‌شود، اما در اصل یک مشکل ضرایب مالیاتی بوده که ما نامه‌نگاری در دو نوبت انجام دادیم اما هنوز هیچ رسیدگی صورت نگرفته است. علی رغم اینکه در رسانه‌ها اعلام کردند طلافروشان به دلیل پایین آمدن قیمت طلا اقدام به فروش نمی‌کنند، اصلا چنین چیزی نبوده و درست نیست. اعتراضات در رابطه با کاهش قیمت طلا را به شدت تکذیب می‌کنیم. ما بسیار هم از کاهش قیمت طلا و ارز استقبال می‌کنیم چرا که اینگونه مردم بهتر مبادلات خود را انجام می‌دهند. مشکل اصلی و اعتراض اصلی که صنعت طلا و اصناف ما دارند ثبت سرمایه اولیه است و می‌گویند چرا باید سرمایه‌ای که به ما رسیده را در معرض آن سامانه و امنیت آن سامانه قرار بدهیم؟ مگر تمامی ارگان‌ها ثبت سرمایه می‌کنند؟ چرا اول نمی‌آیید فضاهای دلالی را جمع کنید؟ در دیجی کالا و دیوار، یک سری سکه‌های غیر واقعی عرضه می‌کنند، ابتدا این‌ها را شناسایی کنید، واحدهای فاقد پروانه را جمع‌آوری کنید و سپس بیایید به کاسبانی که ۹۵ درصد صنف تکالیف مالیاتیشان را انجام می‌دهند فشار بیاورید. همکاران بنده تمام تکالیف مالیاتی و صنفی خود را انجام دادند و همیشه در چهارچوب قانون فعالیت می‌کنند اما نگرانند و آرامشی کافی برای فعالیت اقتصادی خود ندارند.

نمایندگان مجلس پس از ۱۲ سال متوجه شدند طلا نباید ارزش افزوده داشته باشد اما واحدهای تولیدی و صنعتی ما۳۰ تا ۴۰ درصد دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شدند!

لزوم توجه مسئولین به شعار سال

بذرافشان گفت: شعار مقام معظم رهبری برای سال جدید می‌گوید جهش تولید با مشارکت مردم. مشارکت مردم همین حوزه اصناف است که اصناف کشور می‌توانند به صورت تخصصی در حوزه‌های خودشان و همچنین صنعت طلا و جواهر در حوزه خودش کارگروه تخصصی تشکیل دهد که ما آمادگی این موضوع را داریم. 

مسئولین ابتدا مسائل و مشکلات را با کارشناسی به حداقل برسانند بعد قوانین دست و پاگیر و غیرکارشناسی به صنعت طلا و جواهر کشور تحمیل کنند.

وی افزود: مسئولین ذی‌ربط یک مقدار بسترهای اطمینان خاطر، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی را نسبت به اصناف و حوزه صنعت طلا راه‌اندازی کنند. شعار مقام معظم رهبری برای سال جدید می‌گوید جهش تولید با مشارکت مردم. مشارکت مردم همین حوزه اصناف است که اصناف کشور می‌توانند به صورت تخصصی در حوزه‌های خودشان و همچنین صنعت طلا و جواهر در حوزه خودش کارگروه تخصصی تشکیل دهد که ما آمادگی این موضوع را داریم. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بخش مهم و زیادی از سرمایه‌ای که در حوزه ما در چرخش است به صورت اعتباری و امانت است و یک سری همکاران ما سرمایه‌های آنچنانی در رابطه با تولید ندارند. نیم زیادی از سرمایه‌ها به صورت اعتباری و امانت است، خدایی نکرده اگر در این چرخه یک شرایط التهاب و بحران به وجود آید، آینده همکاران ما به خطر خواهد افتاد و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و بیکاری به وجود می‌آید پس لازم است به این مسئله دقت بسیار شود.

بذرافشان در پایان خطاب به مسئولین بیان کرد: مسئولین ذی‌ربط، دولت و نمایندگان نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند تا خدایی نکرده در آینده آسیبی به حوزه صنعت طلا وارد نشود.

برچسب ها: طلا نادر بذرافشان نمایندگان مجلس رکود اقتصادی بازار طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار